Opis procedury wpisu do rejestru
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Opis procedury wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gmin członkowskich Międzygminnego Związku Gospodarki Odpadami Komunalnymi ,,Odra- Nysa-Bóbr”
Akapit nr 1 - brak tytułu
Działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej i wymaga wpisu do rejestru. Przedsiębiorca zamierzający prowadzić działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie na terenie gmin członkowskich Międzygminnego Związku Gospodarki Odpadami Komunalnymi ,,Odra- Nysa-Bóbr” tj. w gminie Bobrowice, Bytnica, Maszewo oraz Gubin - jest zobowiązany do złożenia wniosku o wpis do rejestru.
Wniosek powinien zawierać:
- firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
- numer identyfikacji podatkowej (NIP);
- numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada;
- określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych;
Do wniosku dołącza się:
- oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- oryginał dowodu uiszczenia opłaty skarbowej (lub kopię, a jednocześnie oryginał do wglądu).
Przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych.
Efekt załatwienia sprawy
- Nadanie numeru rejestrowego i wydanie zaświadczenia o dokonaniu wpisu do rejestru/ o dokonaniu zmiany we wpisie w rejestrze następuje w przypadku spełnienia wymogów określonych w ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2013 r. poz. 1399) i rozporządzeniach wykonawczych.
- Odmowa wpisu przedsiębiorcy do rejestru, w drodze decyzji, w przypadku, gdy:
-
- wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;
- przedsiębiorcę wykreślono z rejestru z przyczyn, o których mowa w art. 71 ust. 1 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, w okresie 3 lat poprzedzających złożenie wniosku;
Podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach do niego dołączonych, w terminie 14 dni od zaistnienia zmian.
Wniosek można złożyć:
- listownie - na podany wyżej adres (listem poleconym - w takim przypadku wniosek musi być opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy),
- osobiście.
Termin załatwienia sprawy:
- 7 dni od dnia otrzymania kompletnego wniosku;
Jeżeli organ prowadzący rejestr działalności regulowanej nie dokona wpisu w terminie 7 dni, a od dnia wpływu wniosku do tego organu upłynęło 14 dni, przedsiębiorca może rozpocząć działalność. Nie dotyczy to przypadku, gdy organ wezwał przedsiębiorcę do uzupełnienia wniosku o wpis nie później niż przed upływem 7 dni od dnia jego otrzymania. W takiej sytuacji termin, o którym mowa w zdaniu pierwszym, biegnie odpowiednio od dnia wpływu uzupełnienia wniosku o wpis.
Opłaty
Za dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej pobiera się opłatę skarbową w wysokości 50,00 zł, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2020 r. poz. 1546 ze. zm.). Opłatę uiszcza się składając wniosek.
Za dokonanie zmiany wpisu do rejestru działalności regulowanej pobiera się opłatę skarbową w wysokości 25,00 zł, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2020 r. poz. 1546 ze. zm.).
W przypadku pełnomocnika należy dostarczyć oryginał pełnomocnictwa wraz z opłatą skarbową w wysokości 17 zł.
Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Nr 91 1090 1551 0000 0000 5500 1055 / Urząd Miejski Krosno Odrzańskie, ul. Parkowa 1, 66-600 Krosno Odrzańskie.
Akty prawne dotyczące sprawy:
- Ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2020 r. poz.1439 ze zm.),
- Ustawa z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (tj. Dz. U. 2018 r., poz. 398 ze zm.).
Druki do pobrania poniżej, po kliknięciu w nazwę dokumentu:
- Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w formacie doc
- Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w formacie pdf
- Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych w formacie doc
- Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych w formacie pdf
- Wniosek o zmianę wpisu w rejestrze działalności regulowanej w formacie doc
- Wniosek o zmianę wpisu w rejestrze działalności regulowanej w formacie pdf
Pobierz dane XML Opis procedury wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gmin członkowskich Międzygminnego Związku Gospodarki Odpadami Komunalnymi ,,Odra- Nysa-Bóbr” Drukuj informację Opis procedury wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gmin członkowskich Międzygminnego Związku Gospodarki Odpadami Komunalnymi ,,Odra- Nysa-Bóbr”
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Międzygminny Związek Gospodarki Odpadami Komunalnymi Odra-Nysa-Bóbr |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2019-09-30 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Mateusz Gruszczyński |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2019-09-30 09:27:41 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2019-09-30 09:27:45 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2020-09-21 09:48:11 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1434 raz(y) |